„Hear the world“ е приложение, създадено от гимназисти с идеята да подобри живота на хората със слухови проблеми.

Ученици от природоматематическата гимназия в Димитровград и националната търговска гимназия в Пловдив разработиха мобилно приложение за Android, разпознаващо популярни звуци като позвъняване, аларми, звук от печка и т.н., като се задействат светлинни сигнали и вибрация, които уведомяват човека.

С апликацията момчетата – Теодор, Димитър и Стоян, спечелиха наградата на шестото издание на международното състезание „Социални иновации”, организирано от Джуниър Ачийвмънт и подкрепено от NN Group, в което ученически отбори  разработват проекти, които могат да окажат положително влияние върху обществото.

„Искаме приложението да се превърне в ушите на хора със слухови проблеми“, споделя Теодор , който е главният отговарящ по маркетинга. Димитър от своя страна е технологичният експерт в отбора. Той разясни, че една част от звуците ще бъдат фабрично инсталирани в приложението, но потребителите ще имат възможност сами да записват специфични звуци от своето обкръжение, за които искат да бъдат сигнализирани. Освен че ще вибрира и ще присветне, веднага ще се появи нотификация на екрана на устройството, показваща какъв е звукът.

До три месеца ще се премине към тестове на приложението, а децата се надяват асоциациите на хората със слухови затруднения в България да имат желание да им помогнат с тестването на продукта.

Със същата идея момчетата популяризираха страната ни, като спечелиха трето място на европейското състезание „Социални иновации“, в който България за първи път се класира в челните редици. Състезанието е изцяло онлайн, а конкуренцията е от близо 10 европейски страни.

„Изпратихме видеоклип, в който обяснихме каква е нашата идея и какво искаме да направим. След това имахме онлайн среща, на която трябваше да направим презентация на идеята в по-подробен план. Трудната част бяха въпросите на съдиите, на хората, които определяха класирането. Но смятаме, че се справихме, тъй като имаме сериозен бизнес план за реализация на идеята“, сподели отборът.

В българската част на състезанието на второ и трето място се класираха още две вълнуващи идеи. Такава е гривната Safety Hiking с интегрирана система за туризъм в планината. Тя ще използва системата Galileo – европейски проект на спътникова система за навигация, замислен като алтернатива на GPS , който няма покритие навсякъде в природата. „Системата ще бъде пусната през 2018 г. и е напълно безплатна“, обясни Ралица Рачева, ръководител на децата, разработили идеята за гривната, които учат в професионалната гимназия по икономика и управление в гр. Русе.

Устройството ще разполага със SOS бутон, с който спасителната служба ще установява веднага местонахождението на изпадналия в беда турист. Гривната ще може да показва различни карти и маршрути като при смарт часовниците, което цели инцидентите да бъдат сведени до минимум. Гривните Safety Hiking ще бъдат отдавани под наем, заедно с планинската екипировка в курортите, за да могат максимално много хора да се възползват от възможността за безопасен туризъм. Самите гривни ще бъдат захранвани със слънчеви батерии, което ще спести значително енергия“.

На трето място е проектът Let’s compete на Езиковата гимназия в Добрич, в която се е родила идеята за уебсайт, събиращ на едно място информацията за всички провеждащи се конкурси и състезания за ученици. Според възпитаниците на гимназията в Добрич идеята им ще улеснява връзката между организаторите на различни инициативи и учениците. Според тях това ще засили интереса на децата и ще ги мотивира да преследват мечтите си.

„Нуждаем се от общество с повече сигурност и повече любов, а не омраза. Това е мястото, в което социалните иновации могат да дадат своите решения“, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на „Джуниър Ачийвмънт България“.

Източник: Инвестор