Себастиян Фрю, експерт в Швейцарския институт по предприемачество, В развитие, 06.10.2017

Корпоративната социална отговорност има много елементи. Може да става дума за отговорност към обществото, но също така и за отговорност към икономиката, което в крайна сметка води до устойчивост. Третият елемент е околната среда, за която трябва да се грижим като бизнес и да използваме природните ресурси по устойчив начин.

Това коментира в интервю за Вероника Денизова, излъчено във „В развитие“ експертът от Швейцарския институт по предприемачество Себастиян Фрю.

„Трябва да работим по устойчив начин с нашите служители. Защото това е начин да се постигне растеж. А що се отнася до околната среда – имаме само една планета и трябва да сме отговорни, когато развиваме стопанска дейност. Трябва да мислим за околната среда, за поколението след нас“, посочи още той.

Как се финансират проекти в областта на корпоративната социална отговорност? По два начина – от самата печалба на компанията или чрез финансиране от държавните програми в сферата.

По думите на Фрю компаниите печелят от въвеждането на корпоративната социална отговорност в политиката си не само чрез финансовата възвращаемост, подтикната от създаването на устойчивост и привличането на нови клиенти, а и чрез постигане на удовлетвореност сред служителите, което води до по-ефективна работа.

„България е страна с високо ниво на конкуренция и в момента се концентрира върху въпроси, които надхвърлят чистото правене на пари. България е в началото на пътя по тази тема. Страната ви се движи по правилният път“, коментира експертът.

Цялото интервю може да видите тук

източник: bloombergtv.bg