В условията на епидемична обстановка Държавната агенция за закрила на детето създаде рубрика на сайта си, като още една възможност за всеки, който търси отговор на важен за него въпрос, свързан с непозната и нова ситуация. Онлайн услугата, която поддържа от психолози, е създадена с цел да се подкрепят и подпомогнат деца и възрастни, за да се чувстват по-спокойни, докато спазват наложените ограничения и мерки за превенция.

„Днес ежедневието на всички ни преминава в голяма доза въпросителни за това как да се предпазим от новия вирус; как да не заразим себе си и хората около нас; как да организираме деня си по най-добрия начин, за да сме полезни на себе си, децата, близките си и всички хора. Всеки по свой начин търси вариант да не попадне в социална  и професионална изолация. Нормално е да не крием тревогите си, а да говорим открито за тях, както и да не се притесняваме да питаме, освен близките си, и професионалистите.“ – Елеонора Лилова, председател на ДАЗД.

На сайта на Агенцията е разработена формата за обратна връзка по въпроси, свързани с коронавируса. Всеки може да я използва като подаде имейла си и опише в текстовото поле проблема, който го вълнува или притеснява. На електронната си поща потребителят получава отговор от консултант, професионалист в кризисни ситуации. Част от задаваните въпроси ще бъдат публикувани на сайта, за да са полезни и на други хора, като се запази анонимността на всички.

От ДАЗД съобщават, че продължава и практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота му да се сезират местните „Отдели за закрила на детето“, полицейските органи и други. ДАЗД може да окаже психологическа подкрепа и чрез конферентна връзка, както и в случай на крайна необходимост да изпрати екип на място, при съблюдаване на съответните предпазни мерки в извънредната ситуация.

Повече информация ще намерите ТУК.

Източник: ДАЗД, 20.03.2020 г.