Нова онлайн услуга на ДАЗД за подкрепа в извънредната ситуацияВ условията на епидемична обстановка Държавната агенция за закрила на детето създаде рубрика на сайта си, като още една възможност за всеки, който търси отговор на важен за него въпрос, свързан с непозната и нова ситуация. Онлайн услугата, която поддържа от психолози, е създадена с цел да се подкрепят и подпомогнат деца и възрастни, за да се чувстват по-спокойни, докато спазват наложените ограничения и мерки за превенция.

„Днес ежедневието на всички ни преминава в голяма доза въпросителни за това как да се предпазим от новия вирус; как да не заразим себе си и хората около нас; как да организираме деня си по най-добрия начин, за да сме полезни на себе си, децата, близките си и всички хора. Всеки по свой начин търси вариант да не попадне в социална  и професионална изолация. Нормално е да не крием тревогите си, а да говорим открито за тях, както и да не се притесняваме да питаме, освен близките си, и професионалистите.“ – Елеонора Лилова, председател на ДАЗД.

На сайта на Агенцията е разработена формата за обратна връзка по въпроси, свързани с коронавируса. Всеки може да я използва като подаде имейла си и опише в текстовото поле проблема, който го вълнува или притеснява. На електронната си поща потребителят получава отговор от консултант, професионалист в кризисни ситуации. Част от задаваните въпроси ще бъдат публикувани на сайта, за да са полезни и на други хора, като се запази анонимността на всички.

От ДАЗД съобщават, че продължава и практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота му да се сезират местните „Отдели за закрила на детето“, полицейските органи и други. ДАЗД може да окаже психологическа подкрепа и чрез конферентна връзка, както и в случай на крайна необходимост да изпрати екип на място, при съблюдаване на съответните предпазни мерки в извънредната ситуация.

Повече информация ще намерите ТУК.

Източник: ДАЗД, 20.03.2020 г.