Одитните органи са по-стриктни при съблюдаването на правилата за възлагане на обществени поръчки и повишават контрола по отношение на процедурите съгласно новите допълнения на Закона за обществените поръчки. Това съобщи Ръководителят на Управляващия орган (УО) на Оперативна програма „Административен капацитет“ (ОПАК) Моника Димитрова-Бийчър при откриване на обучение за бенефициенти по програмата. „Стараем се максимално да опростяваме процедурите и да улесняваме изпълнението на проектите от бенефициентите. В тяхна помощ извършваме предварителен контрол на поръчките за осигуряване на съответствие с нормативните изисквания и навременно коригиране на пропуските“, каза Моника Димитрова-Бийчър. Тя посъветва бенефициентите да изпълняват стриктно своите проекти, да избягват анексирането на проектите и да изпълнят в срок заложените дейности с оглед крайната дата за окончателни плащания по програмата – 31 октомври 2015 г.
В обучението за управление на проекти по ОПАК се включиха експерти на ниво централна и местна администрация. Те са представители на 26 нови бенефициента по програмата, които са сключили договори за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ в рамките на последните два месеца, сред които Столична община, Патентно ведомство на Република България, Министерство на икономиката и енергетиката, Областна администрация Бургас и др.
Участниците бяха запознати със задълженията си относно изпълнението и документалното отчитане на проектите по ОПАК. Експерти от УО подробно разясниха важни аспекти от мониторинга и финансовото изпълнение като обърнаха внимание, че бенефициентите са длъжни да оказват съдействие на Управляващия орган, националните и европейските съдебни, одитни и контролни органи, които извършват проверки в изпълнение на техните правомощия, произтичащи от общностното и националното законодателство.
Източник: Структурните фондове на ЕС