Управлението на Националната телефонна линия за деца 116 111 ще се поеме от Държавната агенция за закрила на детето. Номерът е единен за цяла Европа. Той ще остане достъпен от цялата страна и безплатен за обаждащите се. За поддръжката на линията ще бъдат назначени квалифицирани психолози, които да продължат да предоставят денонощно подкрепа и информация. Ползватели могат да са деца, юноши, техните родители, близки, както и граждани, търсещи информация или помощ по проблеми на деца. Ще продължи практиката при сигнал за дете с опасност за здравето или живота да се сезират полицията и регионалните дирекции на Агенцията за социално подпомагане.

За периода от 2009 г. до края на 2019 г. са били проведени 10 928 консултации с родители и 11 772 консултации с роднини и близки. Консултациите с деца са 119 530. Повечето обаждания от родители са касаели семейни проблеми (родителски права, конфликти между родители и отношения родител-дете), търсене на информация за социалните служби и за програми за закрилата на децата, както и за подаване на сигнал за насилие над дете.

Децата най-често са се обръщали към телефонната линия с въпроси за отношения с връстници, създаване на приятелства при промяна на средата (преместване в друго училище или град). Част от обажданията са били свързани с любовни връзки и взаимоотношения, като в някои случаи са споделяли за насилие във връзката и опасни интернет запознанства, училищни проблеми и тормоз. Близо 5200 са регистрираните обаждания от деца за психосоциални проблеми – страх и тревожност, както и притеснения за психични заболявания. Всеки месец е била предоставяна подкрепа на средно 5-6 деца, които са искали да посегнат на живота си.

Източник: ДАЗД, 06.02.2020 г.